Nakenfis?

Ketchupeffekten finns tydligen även inom bloggvärlden. Jag skall försöka att skriva här oftare. Känns så taskigt mot er alla som läser den här bloggen att ni får läsa samma inlägg om och om igen... :)

Som titeln antyder så kommer här ett inlägg utan skyddande kläder. Finns det något mysigare än att vara naken? Eller är det kanske mest skönt? Då det här är min blogg kan jag bestämma att svaret är nej.

Hemma hos oss gillar vi naket. Jag sover naken och går gärna naken hemma på morgonen så länge temperaturen tillåter. Och eftersom jag är som en barnunge och varm som en ugn på morgonen så kan det dröja innan morgonrocken åker på. Det kan ju inte vara någon tillfällighet att naken rimmar på vaken eller hur?

Nu när hårtussen slutat med blöja så sover hon också helst naken och det dröjer länge OM vi överhuvudtaget får på henne kläder. Just nu leker hon glatt iklädd trosor, strumpor och diadem.

Våra panoramafönster gör ju all nakenhet lite spännande då det är som att gå runt naken i ett skyltfönster. Men det är också det som möjliggör nakenhet då solen lyser in och gör vardagsrummet till en liten pensionärskuvös.

Jag kan bli lite oroad över den amerikanisering och moralpanik som har börjat växa fram kring nakenhet. Jag avskyr bikinitoppar på små tjejer på badhuset och jag är livrädd att vi om några är är som Amerika. Där duschar man inte efter gymnastiken och de mindre tjejerna skall ha baddräkt under kläderna de dagar som det är gymnastik så de inte visar upp något i omklädningsrummet. Tänk vilken uppståndelse det blev när jag berättade om hur det var i gymnastiken hemma i Sverige och att vi i lågstadiet bytte om tillsammans hela klassen.

När vi var små så kunde vi springa omkring nakna på dagis på somrarna utomhus. Nu får man absolut inte göra något sådant. Jag tror att när vi inte visar upp oss nakna för varandra och gör nakenheten till något naturligt så skapar vi kroppsångest. Speciellt för tjejer. Skall jag se ut så här? Hur ser jag ut? Snoppar hänger ju utanför kroppen men snippor är svårare att se och jämföra.

Ett litet brandtal kanske men jag en hängiven nakenfis.

Vad säger ni om det här då?

Gymnastiklärare enbart klädd i hink föder moralpanik. Expressen artikel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0