Sol, vind och vatten

Nu tänker jag inte börja tjata om tvätt igen för då får jag snart döpa om bloggen... Men idag när jag var ute och hängde tvätt så var det så underbart. För det första är det september och blommande höst och jag kunde ändå hänga tvätt. Och det luktar ju gott med tvätt som har hängt ute etc etc... Men framförallt så sken solen och enligt mig är naturen som vackrast på hösten. Jag tycker om att kalla sensommaren för indiansommar istället för brittsommar. I indiansommar ryms alla färgerna och man förstår verkligen hur ståtligt naturen har prunkat sig.

Idag är det speciellt vackert då himlen är klart blå och speglar sig i sjön så att den blir alldeles mörkblå. Små vågor kluckar och för med sig solgula löv som lägger sig som en remsa på stranden. Ovanför det gula är gräsmattan fortfarande gnistrande grön. Det luktar friskt i luften och livet är bara så där underbart som det kan vara en dag på hösten.

Det är t.om. underbart att köra bil på hösten för när alla träd är olika färger och verkligen försöker konkurrera ut varandra i kampen om uppmärksamheten blir det verkligen en resa. Det ser olika ut hela vägen hem och jag kan nästan vara säker på att träden kommer att ha tagit på sig en annan skrud imorgon.

När vi ändå är inne på soldyrkan... Finns det något underbarare än att gå upp på morgonen och se solen lysa in genom fönstrena. Åtminstone så blir jag alltid lite extra pigg och glad då. Allt ser lite mer välkomnade ut och man får nästan lite bråttom ut genom dörren.

Kommentarer
Postat av: ingefrid

Fin blogg Stina. Jag ska klura ut mitt bästa vardagsknark och berätta om det.

2010-09-15 @ 14:05:12
URL: http://ingefrid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0